-
utworzenie jednego miejsca pracy w PS w wysokości 31 229 zł,
-
utrzymanie jednego miejsca pracy w PS na pełen etat w wysokości 32 400 zł ( w przypadku zatrudnienia na ¾ bądź ½ etatu stawka jest proporcjonalnie przeliczana)
Dofinansowanie na utworzenie nowych miejsc pracy otrzymać mogą:
– grupa inicjatywna, która założy przedsiębiorstwo społeczne (PS) – w tym przedstawiciele organizacji pozarządowych i jednostek samorządu terytorialnego, chcący założyć PS (spółdzielnię osób prawnych)
– podmiot ekonomii społecznej, który przekształci się w przedsiębiorstwo społeczne – w tym organizacja pozarządowa, prowadząca Centrum Integracji Społecznej, a chcąca się przekształcić w PS.
Dotacje przyznawane są w oparciu o regulamin udzielania wsparcia finansowego . Dokument posiada kryteria formalne oraz merytoryczne przyznawania dofinansowania, opisuje warunki decydujące o odrzuceniu, czy zatwierdzeniu wniosku o dotację, a także obejmuje kwestie mówiące o tym, kiedy pismo jest kierowane do poprawy przez wnioskodawców. Regulamin zawiera tryb odwołania od decyzji OWES w sprawie udzielenia wsparcia finansowego.
Zapraszamy przedsiębiorstwa społeczne do składania wniosków o świadczenia reintegracyjne dla nowo utworzonych miejsc pracy, w ramach Indywidualnych Planów Reintegracji (IPR).
Reintegracja – Czym Jest?
- Społeczna: Pomoc w odbudowie i podtrzymaniu umiejętności społecznych, w tym rehabilitacji społecznej osób z niepełnosprawnościami.
- Zawodowa: Wsparcie w zdobyciu kwalifikacji zawodowych, umożliwiających samodzielne funkcjonowanie na rynku pracy.
Indywidualny Plan Reintegracji (IPR): Dokument opracowany wspólnie z osobą zagrożoną wykluczeniem społecznym, ukierunkowany na podnoszenie jej kwalifikacji zawodowych i społecznych.
Dofinansowanie
- Maksymalna kwota wsparcia: 1275 zł/osobę.
- Limit miejsc: 80 osób.
Możliwe dofinansowanie obejmuje m.in.:
- Wsparcie specjalistów – doradcy, trenerzy, coachowie, psychologowie, mentorzy.
- Edukację – szkolenia, kursy zawodowe, warsztaty, spotkania sieciujące.
- Integrację – wyjazdy, spotkania integracyjne, wydarzenia kulturalne.
- Rozwiązania komunikacyjne – zakup biletów, rowerów, hulajnóg (związanych z reintegracją).
- Usługi zdrowotne – działania diagnostyczne i profilaktyczne.
Katalog wydatków ma charakter otwarty, ale musi być powiązany z potrzebami wynikającymi z IPR.
Kto Może Skorzystać?
Świadczenia dostępne są dla przedsiębiorstw społecznych zatrudniających osoby z grup wskazanych w ustawie o ekonomii społecznej, m.in.:
- Osoby długotrwale bezrobotne,
- Osoby z niepełnosprawnościami,
- Absolwenci centrów i klubów integracji społecznej,
- Osoby usamodzielniane (np. wychodzące z pieczy zastępczej),
- Osoby z zaburzeniami psychicznymi,
- Uchodźcy i osoby z ochroną uzupełniającą.
Procedura Naboru
- Tryb ciągły – do wyczerpania środków.
- Wnioski składać:
- Osobiście lub pocztą: ul. Sienkiewicza 19, 76-200 Słupsk.
- Do wniosku dołączyć dokumenty potwierdzające spełnienie przesłanek (np. zaświadczenia z PUP, orzeczenia).
Kroki realizacji:
- Złożenie wniosku i załączników.
- Pozytywna opinia Realizatora i specjalisty ds. reintegracji.
- Podpisanie umowy z Realizatorem.
Kontakt i Wsparcie
Nie wiesz, jak opracować IPR? Skontaktuj się z naszym specjalistą:
Agnieszka Biernacka
- Email: agnieszka.biernacka@cio.slupsk.pl
- Tel.: 783 296 352
Szczegółowe informacje, regulamin i dokumenty aplikacyjne dostępne są w siedzibie Realizatora oraz poniżej:
Ogłoszenie naborów wsparcia 2025
Regulamin udzielania wsparcia reintegracyjnego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS
Wniosek o udzielenie wsparcia reintegracyjnego
Oświadczenie dotyczące podwójnego finansowania
IPR rekomendowany przez OWES Słupsk
Refundacja dokonywana będzie jednorazowo po realizacji założeń wynikających z IPR.
Zapraszamy do składania wniosków i korzystania z możliwości wsparcia!
Są one kierowane do przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej (PES), jednostek samorządów terytorialnych, instytucji otoczenia ekonomii społecznej i osób fizycznych, w tym osób zagrożonych wykluczeniem społecznym i zawodowym, które są zainteresowane założeniem, przystąpieniem lub rozwojem PES, bądź stworzeniem przedsiębiorstwa społecznego (PS).
- Doradztwo ogólne:
– zakładanie PS (z uwzględnieniem różnorodnych form prawnych i typów),
– zakładanie PES (z uwzględnieniem różnych form prawnych i typów),
– rejestrowanie działalności PES,
– zewnętrzne finansowanie PS i PES,
– prowadzenie działalności statutowej ES. - Doradztwo specjalistyczne:
– w zakresie prawnym: prowadzenie działalności gospodarczej w ramach PS, prawne aspekty działania w sferze ES, podatki bezpośrednie i pośrednie w działaniach PES, obowiązki pracodawcy względem pracowników,
– w zakresie księgowo-podatkowym: rachunkowość PES, zobowiązania finansowe związane z prowadzoną działalnością, księgowość, płace i pochodne, ubezpieczenia społeczne,
– w zakresie osobowym: zarządzanie organizacją, zarządzanie pracownikami, zarządzanie konfliktem w PES i rozwiązywanie konfliktów,
– w zakresie finansowym: pozyskiwanie źródeł finansowania działalności wraz ze wsparciem w przygotowaniu wniosków, planowanie finansowe,
– w zakresie marketingowym: planowanie marketingowe, kształtowanie elastyczności ofertowej, polityka kształtowania cen i optymalizacji kosztów, opracowanie/ modyfikacja strategii marketingowej przedsiębiorstw społecznych, badania rynku, wypracowania i wdrażania standardów obsługi klienta przez PES, nawiązanie i rozwój współpracy ze specjalistami w zakresie projektowania produktów i usług. - Doradztwo biznesowe:
– doradztwo branżowe, związane z przedmiotem prowadzonej przez PES działalności gospodarczej lub/i statutowej odpłatnej,
– poszukiwania partnerów, identyfikacji nisz rynkowych, przygotowania danych i ofert,
– przygotowanie i praca nad biznes planem,
– negocjacje z instytucjami finansującymi.
Potrzebujesz zwiększyć swoje kwalifikacje? Masz pomysł, ale brakuje Ci specjalistycznej wiedzy? Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej oferuje organizację oraz prowadzenie szkoleń z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości społecznej.
Spotkania mają na celu nie tylko przygotowanie do pracy w sektorze ekonomii społecznej (ES), podniesienie kompetencji i kwalifikacji, ale również wzmocnienie obecnie funkcjonujących podmiotów ES w określonej dziedzinie wiedzy.
Zakres tematyczny szkoleń prowadzonych przez OWES:
– powoływanie przedsiębiorstw społecznych i podmiotów ekonomii społecznej,
– zarządzanie organizacją, finansami i zasobami ludzkimi oraz planowanie strategiczne,
– aspekty prawne, finansowe i rachunkowe działalności w sferze ekonomii społecznej
– tworzenie biznesplanów oraz planowanie działań marketingowych (badanie rynku, tworzenie strategii cenowej, pozyskiwanie klientów, itp.),
– budowanie powiązań kooperacyjnych,
– restrukturyzacja działalności,
– zakładanie i prowadzenie podmiotów ekonomii społecznej o charakterze reintegracyjnym,
– umiejętności społeczne (budowanie sieci współpracy lokalnych podmiotów w celu rozwoju przedsiębiorstw społecznych), kompetencje związane z pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
Do osób chcących założyć przedsiębiorstwo społeczne skierowane są szkolenia wstępne dla członków Grup Inicjatywnych. Mają przygotować one uczestników do wypracowania założeń dot. stworzenia podmiotu ekonomii społecznej, przedsiębiorstwa społecznego lub zawiązania partnerstwa.
Zakres tematyczny szkoleń dla członków/nkiń Grup Inicjatywnych:
– powoływanie PES i PS z uwzględnieniem ich poszczególnych form prawnych,
– aspekty prawne, finansowe i rachunkowe działalności w sferze ekonomii społecznej,
– komunikacja interpersonalna w partnerstwie/organizacji,
– działania marketingowe w PES/PS,
– zasady podejmowania działań partnerskich, w tym aplikowania o zewnętrzne środki finansowe (partnerstwa projektowe),
– umiejętności społeczne (budowanie sieci współpracy lokalnych podmiotów w celu rozwoju przedsiębiorstw społecznych), kompetencje związane z pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
Tematyka szkolenia dobierana jest do potrzeb danej Grupy Inicjatywnej.
Jesteś zainteresowany/a działaniem w sektorze ekonomii społecznej? Reprezentujesz podmiot ekonomii społecznej, jednostkę samorządu terytorialnego lub podmiot reintegracyjny? W Punktach Informacyjnych możesz zapoznać się z aktualną ofertą Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Informatorzy powiedzą Ci o:
– zasadach uruchamiania przedsiębiorstw społecznych, w tym spółdzielni socjalnych osób fizycznych i prawnych,
– możliwych do pozyskania środkach finansowych na rozwój przedsiębiorstwa społecznego,
– zasadach prowadzenia działalności gospodarczej przez podmioty ekonomii społecznej,
– zawiązywaniu i rozwoju partnerstw oraz sieci współpracy lokalnych podmiotów, w tym instytucji rynku pracy, integracji i pomocy społecznej,
– zmieniających się przepisach prawa dotyczących podmiotów ekonomii społecznej.
Nasi pracownicy udzielają informacji mailowo, telefonicznie lub bezpośrednio w Punkcie Informacyjnym OWES w godzinach 8:00-16:00. Mogą również skierować Cię na doradztwo specjalistyczne.
W punktach dostępne są także materiały promocyjne dotyczące działalności ośrodka. Na wszelkie pytania można uzyskać odpowiedzi biorąc udział w organizowanych przez OWES seminariach, konferencjach, spotkaniach informacyjnych itp. Zapraszamy do śledzenia strony internetowej oraz profilu na Facebooku.
Punkt Informacyjny OWES w Słupsku
ul. Sienkiewicz 19
76-200 Słupsk
tel. 59 840 29 20
e-mail: cio@cio.slupsk.pl
Informatorka: Aleksandra Barańska
Punkt Informacyjny OWES w Bytowie
ul. Podzamcze 34
77-100 Bytów
tel. 533 339 188
Informator: Piotr Pradella
Punkt Informacyjny OWES w Lęborku
ul. Krzywoustego 1
84-300 Lębork
tel. 576 448 352
Informatorka: Aleksandra Zawadzka
W punktach dostępne są stale materiały promocyjne nt. działalności OWES.